niedziela, 30 października 2022

Badanie słów kluczowych

Celuj w temat z "potencjałem ruchu wyszukiwania"   

Badanie słów kluczowych jest krytycznym elementem SEO. Nie ma sensu poświęcać czasu, wysiłku i pieniędzy na próby znalezienia się w rankingu dla fraz, których nikt nie szuka (chyba, że chcesz tylko przyciągnąć linki). Dzieje się tak dlatego, że strona rankingowa dla słowa kluczowego o niższej objętości jest częścią szerszego tematu i dostaje ruch z innych słów kluczowych.
Innymi słowy, więcej osób szuka tutorialu dotyczącego filiżanek do kawy niż recenzji. Tak więc, podczas gdy wolumen wyszukiwania jest dobrym sposobem na filtrowanie pomysłów na słowa kluczowe, zawsze upewnij się, że sprawdzasz szacowany ruch na stronach, które są w rankingu, aby uzyskać lepszy pomysł na prawdziwy potencjał ruchu wyszukiwania.

Dopasuj intencje wyszukiwania


Nikt nie chce widzieć stron produktów w wynikach wyszukiwania dla "jak zrobić koktajl proteinowy".
Ci ludzie są w trybie uczenia się, a nie kupowania. Google to rozumie, dlatego wszystkie najlepsze wyniki to wpisy na blogach - nie strony sprzedające białko w proszku. Odwrotnie jest w przypadku zapytania typu "białko w proszku zakup".

Ludzie nie szukają przepisu na koktajl białkowy, szukają białka w proszku. To dlatego większość z 10 najlepszych wyników to strony kategorii ecommerce, a nie posty na blogach.

Aby mieć jakiekolwiek szanse w rankingu dla tego słowa kluczowego, musisz się do niego dostosować. Dostosowanie do intencji wyszukiwania wykracza daleko poza tworzenie określonego typu treści. Musisz również wziąć pod uwagę format i kąt nachylenia treści. Dowiedz się więcej na ten temat w naszym przewodniku po optymalizacji pod kątem intencji wyszukiwania.

 

 


Wybierz temat, który Cię interesuje

Konkurencyjne słowa kluczowe są często zdominowane przez duże marki z niesamowitymi profilami backlinków i wysokim budżetem.

Użyj swojego docelowego słowa kluczowego w kilku miejscach

Każdy temat ma "główne" słowo kluczowe, które jest najczęstszym sposobem, w jaki ludzie wyszukują to, czego dotyczy Twoja strona. Dla postu o tym, jak naturalnie schudnąć, jest to "naturalne odchudzanie":

a) Tag tytułu

Google mówi, aby pisać znaczniki tytułu, które dokładnie opisują zawartość strony. Jeśli celujesz w konkretne słowo kluczowe lub frazę, to powinno je umieścić. Pokazuje to również osobom poszukującym informacji, że Twoja strona oferuje to, czego oczekują, ponieważ jest zgodna z ich zapytaniem.
Czy jest to bardzo ważny czynnik rankingowy? Prawdopodobnie nie, ale wciąż warto go uwzględnić.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kluczowe elementy marketingu treści

 Content marketing to strategia wykorzystywana przez firmy do tworzenia i rozpowszechniania wartościowych, istotnych i spójnych treści w cel...